Särskilda insatser enligt LSS - ansökan

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Du som har en funktionsnedsättning kan ansöka om att få stöd. Du kan få insatser beviljade enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) eller socialtjänstlagen (Sol).

Det stöd du kan få från kommunen är behovsprövat. Det betyder att du behöver ansöka om stödet hos en biståndshandläggare. 

Ansökan gör du enkelt via våra e-tjänster eller genom att kontakta biståndshandläggarna på Myndighetsenheten. 

Om du har en god man eller förvaltare kan denna göra ansökan åt dig. Tänk på att den som ansöker vid e-tjänsten måste ha en e-legitimation.

Om du saknar e-legitimation eller behöver hjälp med ansökan

Om du inte har en e-legitimation kan du istället göra en ansökan muntligt. Ring till kommunens växel på telefonnummer 0380-461 00 och be om att få prata med en biståndshandläggare som har telefontid måndag-fredag klockan 08.00-09.30.

Frågor om e-tjänsten

Myndighetsenheten, bistånd
0380-461 00

Personuppgiftsansvarig

Kommunstyrelsen
ks@aneby.se

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa