Intyg från Aneby kommun

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Här kan du som arbetar eller har arbetat i Aneby kommun beställa arbetsgivarintyg, tjänstgöringsintyg, inkomstintyg eller intyg om förlorad arbetsinkomst.
Vi behandlar beställningar i den ordning de kommer in. Handläggningstiden är mellan 1-14 arbetsdagar.

  • Arbetsgivarintyg 
    Arbetsgivarintyget innehåller uppgifter om hur mycket och när du har arbetat, vilken lön du har haft och varför arbetet upphörde. Arbetsgivarintyg skickas digitalt till arbetsgivarintyg.nu
  • Årsinkomst till Försäkringskassan
    Årsinkomst till Försäkringskassan lämnas på Försäkringskassans webbplats.
  • Tjänstgöringsintyg
    Tjänstgöringsintyget innehåller uppgifter om anställningstid och befattning.  Ett tjänstgöringsintyg använder du för att styrka dina meriter när du söker arbete eller utbildning.
  • Tjänstgöringsbetyg
    Tjänstgöringsbetyg kan du få först efter att du slutat din anställning.
  • Inkomstintyg
    Inkomstintyget innehåller uppgifter om anställning och inkomst. Ett inkomstintyg kan du behöva om du har ärenden gällande banken, barnomsorg, försäkringsbolag.
  • Intyg om förlorad arbetsinkomst
    Intyg om förlorad arbetsinkomst används när du behöver styrka vilken arbetsinkomst du förlorat för att exempelvis medverka i fackliga möten eller andra aktiviteter.

 

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa